Cofnij

IZOBLOK i BEWI podpisują umowę

IZOBLOK i BEWI chcą wspólnie rozwijać współpracę z branżą motoryzacyjną odpowiadając tym samym na nowe potrzeby wynikające z transformacji branży oraz znaczne przyspieszenie projektów o charakterze globalnym.

IZOBLOK S.A. lider produkcji komponentów z EPP dla motoryzacji oraz BEWI, europejski lider w produkcji opakowań, komponentów i rozwiązań termoizolacyjnych wytwarzanych na bazie EPS i EPP,  ogłosili dzisiaj podpisanie umowy dotyczącej pośredniego nabycia przez BEWI większościowego pakietu akcji IZOBLOK S.A.

„Z przyjemnością ogłaszamy tę transakcję, po raz kolejny potwierdzając naszą strategię konsolidacji na rynku, który wykazuje znaczny wzrost. Dzięki tej akwizycji wzmacniamy naszą pozycję rynkową w branży motoryzacyjnej. IZOBLOK jest solidną firmą, z silną pozycją w produkcji komponentów EPP dla tej branży w Europie. Razem staniemy się  wiodącym dostawcą komponentów dla branży, która, jak się spodziewamy, będzie się nadal rozwijać po pandemii” –  mówi Christian Bekken, CEO BEWI.

BEWI ASA zawarło przedwstępną umowę pośredniego nabycia  54.21 % akcji IZOBLOK, dających 65.66 % głosów na walnym zgromadzeniu. Finalizacja umowy jest uzależniona od spełnienia standardowych dla takich transakcji warunków. Przewiduje się, że umowa zostanie sfinalizowana w drugim kwartale 2021 roku.

BEWI ASA jest notowana na giełdzie w Oslo, osiąga roczne obroty rzędu 460 mln EUR, sprzedaż komponentów z EPP dla motoryzacji nie przekracza 5% przychodów. Firma posiada zakłady produkujące komponenty EPP w Szwecji i Portugalii. Głównymi rynkami na których prowadzona jest sprzedaż jest: Szwecja, Hiszpania, Niemcy, Portugalia, jak również kilka innych krajów europejskich.

IZOBLOK posiada około 20 % udział w rynku komponentów EPP dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i jest liderem rynku. IZOBLOK posiada dobrze zdywersyfikowane i stale rosnące portfolio klientów, takich jak Grupa Volkswagen, Jaguar Land Rover, BMW, Hyundai i Ford. Firma posiada strategiczne położenie geograficzne z dobrze rozwiniętą infrastrukturą techniczną. Współpraca z BEWI zapewni spółce dostęp do rynków w Europie północnej oraz południowej . W konsekwencji, umożliwi to dobry dostęp do klientów w całej Europie. Spółka posiada 4 zakłady produkcyjne i planuje dalszy rozwój min. poprzez akwizycje.

„IZOBLOK, podobnie jak my, jest zintegrowanym dostawcą, produkującym zarówno surowce, jak i produkty końcowe. Wierzymy, że obie firmy dobrze do siebie pasują pod względem strategicznym i widzimy duży potencjał synergii związany z naszą działalnością w branży motoryzacyjnej” –  kontynuuje Bekken.

Obecny zespół zarządzający IZOBLOK, w tym prezes Przemysław Skrzydlak, będzie nadal kierował firmą. Po sfinalizowaniu transakcji wejdzie on do akcjonariatu BEWI. BEWI nie zamierza być inwestorem pasywnym w IZOBLOK.

„Komponenty z EPP mają duże zastosowanie w samochodach. Oprócz tego, że pochłaniają wstrząsy, mogą redukować hałas, poprawiać akustykę i zastępować inne komponenty w celu zmniejszenia wagi pojazdu. Oznacza to, że pomagają one zużywać mniej energii, co obniża emisję spalin i zwiększa zasięg samochodów elektrycznych” – mówi Bekken.

„Dzięki współpracy obu firm otworzymy nowe możliwości współpracy dla naszych klientów, większe możliwości rozwoju pracowników i przyspieszymy rozwój technologiczny co zagwarantuje nam osiągnięcie sukcesu na rynku” – mówi Przemysław Skrzydlak.   

Doradcami transakcyjnymi sprzedających w procesie byli: Olesiński i Wspólnicy (doradztwo prawne), Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy (doradztwo prawne), PwC (wiodące doradztwo transakcyjne).

Doradcami transakcyjnymi kupujących w procesie byli: DLA Piper (doradztwo prawne), SpareBank 1 Markets AS (doradztwo finansowe).

Skip to content